Strona 1 z 2 Rzecznik Praw Ucznia psycholog szkolny - mgr Agnieszka Duszyc możesz do mnie napisać Zadania Rzecznika Praw Ucznia: Przeciwdziałanie łamaniu praw ucznia w szkole. Zwiększenie świadomości prawnej uczniów, rodziców, nauczycieli. Informowanie uczniów o przysługujących im prawach i sposobie ich dochodzenia. Interwencja w razie naruszania podstawowych praw ucznia. Udzielanie pomocy uczniom zgodnie z ustalonym trybem postępowania. Kontrola realizacji i rozwiązywania spraw spornych. Rzecznik Praw Ucznia nie może wyręczać w obowiązkach wychowawców. Rzecznik Praw Ucznia ma prawo do swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów. Rzecznik Praw Ucznia działa według ustalonego trybu postępowania. Rzecznik podejmuje działania na wniosek stron tzn. uczniów, nauczycieli lub pracowników administracji szkoły.
Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń - uczeń: zapoznanie się z opinią stron konfliktu, podjęcie mediacji ze stronami we współpracy z wychowawcą klasy, w dalszym trybie postępowania - zasięgnięcie opinii Rady Pedagogicznej, ostateczną decyzję o sposobie rozwiązania konfliktu podejmuje Dyrektor. Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń - nauczyciel: zapoznanie się z opinią stron konfliktu, podjęcie mediacji ze stronami, wystąpienie do Dyrektora Szkoły o podjęcie decyzji w sprawie, w przypadku trudności z rozstrzygnięciem sporu.
O czym uczeń wiedzieć powinien: Wszelkie informacje uzyskane przez Rzecznika w toku postępowania mediacyjnego stanowią tajemnicę służbową. Zadaniem Rzecznika jest sprawowanie nadzoru nad tym, aby w procesie dydaktyczno-wychowawczym każdy uczeń traktowany był podmiotowo. Rzecznik Praw Ucznia ma prawo i możliwość aktywnie ingerować w każdym przypadku, gdy naruszane zostaną prawa ucznia lub prawa dziecka. Do zadań Rzecznika należy też inicjowanie działań, których celem jest ochrona praw ucznia. Podstawą działania Rzecznika Praw Ucznia jest Statut Szkoły, a w uzasadnionych przypadkach Konwencja Praw Dziecka (czytaj na następnej stronie).
«« start « poprz. 1 2 nast. » koniec »»
|